fbpx

Flexibilná doprava

Flexibilná doprava

Teraz sa sporadicky objavujú správy o tom, že od roku 2021 by mohli začať poskytovať osobnú dopravu z odľahlých dediniek okolo Trnavy a Nitry malé deväťmiestne dodávky, aby mali ľudia z týchto samôt rovnako frekventované spojenie ako ľudia z väčších obcí. Tento systém funguje už viac ako 30 rokov v západnej Európe. Skúsenosti s týmto systémom a s obdobnými druhmi flexibilnej dopravy som doniesol na Slovensko už v roku 2006. Hoci som ho ponúkal samosprávam už vtedy, trvalo 13 rokov, kým sa začali ukazovať prvé lastovičky. Ale obávam sa, že bez dôkladnej znalosti celej problematiky flexibilnej dopravy tento pokus pôjde do stratena. Táto dopravná služba má nielen svoje výhody ale aj svoje úskalia. Kto sa na ne nepripraví vopred, tak ho tieto nevyhnutné prevádzkové problémy unavia a zničia energiu a potenciál celého – inde úspešného – projektu. Práve dôkladná znalosť nielen problematiky flexibilnej dopravy (na západe známej ako Demand responsive transport) ale aj potenciálnych rizík, ktorými už úspešní dopravcovia v Nemecku, Anglicku či Francúzsku prešli, garantuje, že projekt s malými dodávkami bude úspešný. A ja ponúkam práve takéto znalosti a skúsenosti. A následne obnovenie života v odľahlých dedinkách, zníženie individuálnej dopravy, ktorú úspešne nahradí verejná a to, o čom sa dnes najviac hovorí – zníženie emisií a vyššiu ochranu životného prostredia.

 

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.